Hoe vraag en aanbod in de B2B markt bij elkaar komt is tegenwoordig een ander traject dan 10 of 20 jaar geleden. Prospects gaan zelf op zoek en wachten niet af. Door deze ontwikkeling is marketing een enorm stuk veranderd. Aan de andere kant heeft het prospectgedrag door het inzetten van internet weer voor een nieuwe uitdaging gezorgd.
Door het inzetten van zoekmachine-optimalisatie, re-marketing, adverteren op Google en allerlei blogs en social media worden uw prospects door een waar spervuur aan reclame en andere media uitingen onderworpen door u en uw concurrenten. Hoe valt u op tussen al dit geweld? Hoe zorgt u er voor dat bedrijven juist klant worden bij u, en niet bij een vergelijkbare aanbieder?
De meest doeltreffende oplossing is een contactstrategie, waarbij middels online en offline technieken renderende relaties worden opgebouwd met uw prospects. Met andere woorden, het is van belang dat u zowel middels uw online marketinguitingen als middels de telefoon met uw doelgroep communiceert. Dan is het inzetten van telemarketing waarbij vooral lauw en warm en dus een stuk minder koud gebeld wordt zeer rendabel. Dit laatste kan bevorderd worden door gebruik te maken van online technieken, die u in staat stellen bezoekers van uw websites te identificeren. Deze informatie kan vervolgens gebruikt worden bij het opbouwen van een marketingdatabase, die middels “warm calling” wordt gekwalificeerd naar een salesdatabase.
Indien u een relatie wilt opbouwen met prospects, die uiteindelijk klant worden, is het van belang dat er middelen worden ingezet die leiden tot vertrouwen. Dit vertrouwen moet je opbouwen door op verschillende manieren onder de aandacht te komen en ontstaat na meerdere contactmomenten. De contactmomenten dienen afgestemd te zijn op de persoon en op diens behoefte. Een prospect wordt namelijk klant bij u als hij u vertrouwt, voelt dat u zijn probleem of situatie begrijpt, en een oplossing kan bieden die hem daadwerkelijk verder helpt. Dit vergt creativiteit en de wil om steeds lering te trekken uit het leadgeneratietraject. Succesvol leads genereren is daardoor een continu proces, dat structureel dient te worden uitgevoerd om optimaal te renderen.
Bent u ook op zoek naar kwalitatief leads genereren, die ook daadwerkelijk omzet oplevert? Wij zijn gespecialiseerd in outbound telemarketing en hebben een netwerk opgebouwd waarin meerdere specialisten aanwezig zijn die elke in hun vakgebied u van dienst kunnen zijn.