Het is niet makkelijk als u gebruik wilt gaan maken van een telemarketingbureau, om gelijk de juiste te kiezen. Zo zijn er een aantal punten waar u op kunt letten zodat u weet dat u met het bij u passende telemarketingbureau te maken heeft.
- Goed begin is het halve werk en uw eigen input is erg belangrijk daardoor kan het telemarketingbureau uw gewenste communicatie beter uitvoeren.
- Bij het zoeken naar het juiste telemarketingbureau is het belangrijk dat de grootte van de campagne past bij het bureau. Een groot telemarketingbureau met bijvoorbeeld 50 seats hebben andere campagnes in behandeling als uw campagne van bijvoorbeeld 6.000 te bewerken adressen op jaarbasis. Deze telemarketingbureaus hebben telemarketeers in dienst met minder ervaring dan een telemarketingbureau met 15 seats, deze werken over het algemeen met telemarketeers die langer werkzaam zijn. Dit beïnvloedt het resultaat van de campagne aanzienlijk.
- Er zijn telemarketingbureaus die gespecialiseerd zijn in kleinere campagnes en daar dan meer aandacht aan kunnen besteden.
- Selecteer een 2 of 3 gespecialiseerde telemarketingbureau, en vraag bij de uitgekozen telemarketingbureaus offertes aan. Hiermee zult u zien dat de prijzen verschillen, dit betekend niet gelijk dat u met een hogere prijs een betere kwaliteit krijgt.
- Begin altijd met een pilot van 500 adressen, met als doel 100 tot 200 bewerkte adressen. Want hoe goed de partij ook overkomt, het resultaat moet altijd nog bewezen worden. Tijdens en na deze fase is er genoeg ruimte om te evalueren. Hierdoor valt er altijd nog bij te sturen als dat nodig is om nog meer rendement uit de campagne te halen.
- Loopt de samenwerking tussen u en uw uitgekozen telemarketingbureau goed dan kunt u de keuze maken de samenwerking verder te intensiveren en er een continue proces van te maken. Hierdoor wordt uw externe afdeling telemarketing structureel actief.